Okres jesienno-zimowy w naszym klimacie to czas spadku odporności i wzmożonej liczby infekcji. Dlatego warto zadbać o swoje zdrowie. Witamina C to jedna z najbardziej znanych witamin o ogromnym wpływie na nasze zdrowie.

odpornosc_witC.jpg

Witamina ta spełnia w organizmie wiele funkcji:
  • wzmacnia system immunologiczny,
  • zwiększa odporność na zakażenia,
  • przeciwdziała zmęczeniu i przemęczeniu,
  • należy do tzw. antyutleniaczy, czyli substancji, które przeciwdziałają utlenianiu „złego cholesterolu", zatem działa przeciwmiażdżycowo, a jako „zmiatacz wolnych rodników” przeciwdziała starzeniu się,
  • ułatwia przyswajanie żelaza,
  • przyspiesza gojenie ran,
  • jest niezbędna w syntezie kolagenu, czyli białka, z którego powstaje tkanka łączna, poprawiając stan stawów,
  • poprawia wygląd i młodość skóry.


Gdzie jej jest najwięcej (w 100 g) ?

Dzika róża 3000-3500mg
Rokitnik 200-315mg
Czarna porzeczka 180mg
Natka pietruszki 178mg
Czerwona papryka 144mg
Pomelo 61mg
Cytryna 53mg
Pomarańcza 50mg
Grejpfrut czerwony 38mg
Grejpfrut biały 34mg
Limonka 29mg

Linki do innych produktów w wersji pdf: [1] - temat zdrowia [2] - temat urody